19.02.2015

Доповідь на нараді

17 лютого 2015 року директор Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації  Зінченко М.А. виступила з доповіддю на нараді обласної державної адміністрації під керівництвом голови Одеської обласної державної адміністрації  Палиці І.П. з питань:

17 лютого 2015 року директор Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації  Зінченко М.А. виступила з доповіддю на нараді обласної державної адміністрації під керівництвом голови Одеської обласної державної адміністрації  Палиці І.П. з питань:

  • встановлення та адміністрування місцевих податків та зборів.

Під час доповіді був проаналізований стан впровадження та затвердження окремих видів місцевих податків відповідно до змін внесених в Податковий кодекс України, а саме:

  • податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки;
  • акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів;
  • транспортний податок.

Акцентувалась увага, що відповідно до положень Податкового кодексу по податку на нерухоме майно оподатковуються квартири площею більш ніж 60 м²; будинки площею більш ніж 120 м²; комерційна нерухомість площею більш ніж 180 м². Ставка податку на нерухоме майно складає до 2% мінімальної заробітної плати, або 24 грн. 36 коп. Тобто місцеві ради запровадили на своїх територіях податок на нерухоме майно згідно відповідних нормативів.

Акцизним податком оподатковується 5% обсягу роздрібного продажу підакцизних товарів (алкогольних виробів, тютюнових виробів та всіх видів палива).

Транспортний податок запроваджується для автомобілів віком до 5 років з об’ємом двигуна більш ніж 3 тис. см³.

Головам райдержадміністрацій та сільським головам доручено співпрацювати з органами місцевого самоврядування щодо встановлення та залучення в бюджет нових видів податків.

  • реалізації реформи міжбюджетних відносин місцевими бюджетами Одеської області.

Серед новацій міжбюджетних відносин видатки на дошкільну освіту, будинки культури та бібліотеки, які раніше були закріплені за бюджетами сіл, селищ, міст районного значення, передані до районного бюджету (міста обласного значення). При цьому встановлено, що у 2015 році зазначені видатки можуть здійснюватись з бюджетів сіл, селищ, міст районного значення за рахунок міжбюджетних трансфертів з районного бюджету бюджетам місцевого самоврядування.

Таким чином, користуючись відповідною нормою, видаткові повноваження на утримання закладів дошкільної освіти та культури передані 441 місцевому бюджету (91,3 %) з обсягом міжбюджетного трансферту на їх виконання 326,4 млн. грн.

  • використання субвенцій та інших пільг. 

З п’яти субвенцій з державного бюджету на 2015 рік основна увага приділяється забезпеченню пільгового перевезення, на що в 2015 році виділено 83,1 млн. грн. За рахунок зазначеної субвенції з державного бюджету надаються пільги на:

  • оплату послуг зв’язку;
  • інших пільг (одноразовий проїзд, капітальний ремонт, санаторно-курортне лікування і т.ін.);
  • компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

встановлення та адміністрування місцевих податків та зборів.

Під час доповіді був проаналізований стан впровадження та затвердження окремих видів місцевих податків відповідно до змін внесених в Податковий кодекс України, а саме:

  • податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки;
  • акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів;
  • транспортний податок.

Акцентувалась увага, що відповідно до положень Податкового кодексу по податку на нерухоме майно оподатковуються квартири площею більш ніж 60 м²; будинки площею більш ніж 120 м²; комерційна нерухомість площею більш ніж 180 м². Ставка податку на нерухоме майно складає до 2% мінімальної заробітної плати, або 24 грн. 36 коп. Тобто місцеві ради запровадили на своїх територіях податок на нерухоме майно згідно відповідних нормативів.

Акцизним податком оподатковується 5% обсягу роздрібного продажу підакцизних товарів (алкогольних виробів, тютюнових виробів та всіх видів палива).

Транспортний податок запроваджується для автомобілів віком до 5 років з об’ємом двигуна більш ніж 3 тис. см³.

Головам райдержадміністрацій та сільським головам доручено співпрацювати з органами місцевого самоврядування щодо встановлення та залучення в бюджет нових видів податків.

  • реалізації реформи міжбюджетних відносин місцевими бюджетами Одеської області.

Серед новацій міжбюджетних відносин видатки на дошкільну освіту, будинки культури та бібліотеки, які раніше були закріплені за бюджетами сіл, селищ, міст районного значення, передані до районного бюджету (міста обласного значення). При цьому встановлено, що у 2015 році зазначені видатки можуть здійснюватись з бюджетів сіл, селищ, міст районного значення за рахунок міжбюджетних трансфертів з районного бюджету бюджетам місцевого самоврядування.

Таким чином, користуючись відповідною нормою, видаткові повноваження на утримання закладів дошкільної освіти та культури передані 441 місцевому бюджету (91,3 %) з обсягом міжбюджетного трансферту на їх виконання 326,4 млн. грн.

  • використання субвенцій та інших пільг. 

З п’яти субвенцій з державного бюджету на 2015 рік основна увага приділяється забезпеченню пільгового перевезення, на що в 2015 році виділено 83,1 млн. грн. За рахунок зазначеної субвенції з державного бюджету надаються пільги на:

  • оплату послуг зв’язку;
  • інших пільг (одноразовий проїзд, капітальний ремонт, санаторно-курортне лікування і т.ін.);
  • компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян.