26.01.2018

Розширена нарада

25 січня 2018 року  директор Департаменту  фінансів Одеської обласної державної адміністрації Зінченко М.А. виступила з доповіддю на розширеній  нараді під головуванням  першого заступника голови обласної державної адміністрації Терещука О.Д.  з  головами районних державних адміністрацій, в районах де створені об’єднані територіальні громади та головами об’єднаних територіальних громад з питання організації роботи в  об’єднаних територіальних громадах щодо налагодження бюджетного процесу.
         Зінченко М.А. звернула увагу на ряд проблемних питань, які потребують вирішення для належної організації роботи об’єднаних  територіальних  громад :
         1.  Питання налагодження комунікації та зворотного зв’язку з ОТГ.
Необхідно:
- налагодити роботу щодо постійної комунікації фахівців ОТГ з управліннями і департаментами обласної державної адміністрації та територіальними органами,   в першу чергу,  з казначейськими органами;
- забезпечити отримання і виконання всіх контрольних доручень облдержадміністрації, профільних департаментів та територіальних органів.

   2. Підбір та забезпечення належного професійного рівня фахівців ОТГ.
Необхідно:
- ефективно сформувати штат  спеціалістів належного професійного рівня, особливо в галузі фінансів, що є  запорукою  успішної роботи громади

        3. Організація бюджетного процесу громад.

       4. Забезпечення першочергових видатків
 
     5. Організація роботи по використанню коштів Трансфертів з Державного бюджету, а саме соціальних субвенцій.
Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» Одеській області передбачені соціальні субвенції з державного бюджету:
на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям – інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу;
на виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом «гроші ходять за дитиною», оплату послуг із здійснення патронату над дитиною та виплату соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя;
на надання пільг та житлових субсидій на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу;
на надання житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), управління багатоквартирним будинком, вивезення побутового сміття та рідких нечистот.

Необхідно:
- вирішити питання щодо делегування повноважень на отримання субвенцій районним фінансовими управліннями та управліннями соціального захисту населення районів для своєчасного отримання коштів пільговими категоріями громадян  у  зв’язку з тим, що в новоутворених  ОТГ ще не створені органи, які організують використання коштів призначених через бюджети об’єднаних територіальних громад.

        6. Об’єктивність розрахунків обсягів доходів ОТГ.

        7. Питання ІАС місцевих бюджетів.
Необхідно:
- організувати  використання  програмного забезпечення АІС "Місцеві бюджети" для  ефективного бюджетного процесу
    8. Питання надання звітності .
Необхідно:
- організувати виконання та своєчасне надання відповідної звітності до казначейських органів та Департаменту фінансів облдержадміністрації, оскільки відповідно до статті  116, 117, 118 та 121 Бюджетного кодексу України недотримання учасником бюджетного процесу встановленого Кодексом порядку виконання звіту являється бюджетним правопорушенням за яке несуть відповідальність керівники установ.
        
         У завершенні виступу, Зінченко М.А. висловила сподівання,  що сьогоднішня зустріч стане початком плідної співпраці новоутворених об’єднаних територіальних громад та облдержадміністрації і наголосила,  що тільки спільними зусиллями можливо  вирішувати поставлені завдання щодо децентралізації та реформування  соціальних галузей освіти і охорони здоров’я.